December 17, 2008

kadang2...

kadang2 kte jadi xsabar.

kadang2 kte jadi si perungut.

kadang2 kte mnyalahkan keadaan, situasi, diri sndiri.macam mnyalahkan ketentuan Allah.

kadang2 rase mcm tade ape pon yg bgune tuk kte.

kadang2 rase xpuas ati dgn ape bnde skali pon.

kadang2 rase smue bnde xadil dan xptot.

smue ni sebab...

kadang2 kte sgt2 pkir diri kte je.

kadang2 kte terlalu meminta2.

kadang2 kte lupe nk bersyukur.

kadang2 kte lupe nk merendahkan diri atas bumi Allah.

kadang2 kte lupe kte perlu jadi beriman.

mungkin sebab kte xpernah ingat yang Islam itu sebenarnye ikhlas dan sabar.

aku bukan pemantun,penyajak,pnyair jaoh skali. aku tulis ape aku rase skang so aku xlupe nant.

:)

3 comments:

bunny said...

sy setuju. :)

bila kita lupa utk bersyukur ats segala nikmat dan rezeki,bila kita sentiasa mengangkat darjat didunia yg tak kekal walhal kita semua adalah hamba Allah yg kecil dan hina,masa tu tanpa kita sedari kita dah jauh dr Allah.

miss ya! ;p

pjOyrawks said...

:) indeed it's true.i'm in the mission not to be dat kind of muslim.

miss u too dear;)

bunny said...

insyaAllah.kita berusaha bersama-sama eyh!chaiyuk3!! ;p