September 17, 2012

Baby clothes' laundry all done!

ya Allah tragik betol.last saturday ngangkot smue baju baby g basoh kt umah mil.kteorg basoh ari ahad.mil peg lgkawi so kami laki bini basoh be2.pny xsabar lpas suboh aku da xtido da, tros msok toilet rendam baju ikot kategori.suprisingly husband pon xtdo blk die tlg skali:) dlm 7.30am siap rendam2 die peg beli bfast ns kndaq kegemaran die tu.mil da siapkan bfast dgn kopi skali.awww! siap msakkan lunch b4 peg suboh td.dats so her nature.nak peg mane2 xbley xmsak dlu.smentara tnggu husband blk aku golek2 tibe tgk kt lua mendung gelap kelabu!! mcm pkol 7.30 malam! aku da risau.. smbil doa byk2 kali jgnla hujan.tp akhirnya hujan lebat selebat2 nya! siap guruh lagi.tnggu pny tnggu pkol9 hujan berenti.tros kami msok toilet bilas baju.sonok la aku ni hujan da brenti tp tidak ye! smbil2 bsoh tu hujan renyai2 jenis lmbt nk berenti tu.

baju mitten slua ect smue sekali dlm 8 besen yg xbesar sgt.tp 8besen ok! husband yg bilas cuci smue.mind you kami gigih pkai tgn.maklomla 1st time.hihi.. aku tukang sidai kt hanger susun2 ikot size dan kaler.smpai mnyidai tu pon hujan lg.mil bg tmpt sidai bley alih2 so letak kt garage blkg.dari pkol 9.30 smpai azan zohor br setel smuenya.4hours! da siap tu pon hujan still xbrenti.tp sblm tu da nmpak matahri kejap je.lpas zhor mkn smue husband tido smpai pkol 6ptg! sian dia.. aku ni tdo xlena sbb sbok duk tgk lua kot da panas.dlm pkol 4 br la nmpak matahari terik tp da telambat baju still xsmpt kering:( ade la dkat 4-5kali aku g check baju2 tu kering ke tak.. maghrib kteorg bwk baju2 dgn mende2 yg bley gantong kt dlm
umahh.psang kipas merata2.sangkot sane sini.tp yg baju2 kt garage still kt lua sbb besi die mcm patah so nk kne ikat kt tiang.

aku kan.. rase sedih tgk baju2 tu kt lua mcm kne tinggal.hello baju je! tau..tp being emotional pregnant lady kot aku sedih.husband mcm da perasan aku muke xsonok je die ckp jgn sedih and all, die ckp je aku teros bjurai2 air mata nangis!! hahahaha! xpenah wey baju xkering pastu nangis.sbb aku nk lipat tros..nak bau wangi2..nak baju smue tu kering garing bwh matahari.huhu.. kesian tgk aku kot husband angkot smue baju kt garage tu msok dlm umah, repair tmpt sidai tu:) psang kipas full blast! otomatik aku jadi gembira! saiko! hahahhaah!

hah! pjgnye! so d next day aku bgn tgk matahari panas baik pny! mil angkot blk smue baju2 jemor kt lua katenye bia kne panas sket.dlm tghari bley angkat da smue baju2 yg da kering garing tp kurang wangi daa tp xla busuk! kalu x sumpah aku blk smue.kalau ikot aku lipat je smue baju2 tu tp mil gosokkan dr towel, napkin dgn baju2 kecik tu:) die gosok ok! :) :) part aku plg suke- susun baju ikot kategori susun2 dlm boxes! tadaaaa siap da! da asing baju utk bwk g spital nnt aku hapdet ape kne bwk.

so kirenye aku da 50% ready.50% lagi brg2 aku blom siap.so pengajarannye kalau nk laundry baju baby byk2 tu tgk ramalan cuaca dlu.the only thing i forgot to do! tp bile da setel smue, susun cantik2 rase super gembire xterhingga:) Alhamdulillah..

ayah in action!

 rendam! mase ni da hujan lebat!


garage blkg rumah


mlm-sidai dlm rumah
 

yay da kering!

mil gosokkan :) 
psst ade dlm 90 pieces baju + pants! sorry! xtahan nk beli jgk!!


siap smpan dlm box kecil! (binatang tu br tampal! heee) 
aku tinggalkan baju newborn - 3months kt umah mil. selebihnya bwk blk umah dlu.. selebihnya 6-12months pny baju! hahahahhaha!!

SERONOK ^_^

5 comments:

Kak Y said...

Ya Allah lamanyaaa Kak Y tak bukak blog pjoy!! ni pun bukak sbb teringat nak cari balik post yg pjoy buat pre-wedding to-do-list tu. Ehehe. Suke la, Kak Y pun ala2 Pjoy jgk suke tgk bende2 susun elok2, wangi2 cemtu. ;) Excited!!

pjOyrawks said...

hehehe hi kak y!! kan kan.. eh bile majlis ni? kalau thn dpan bley la pegi..

zarina said...

hohoii..ko da macam bleh bkk kedai bj baby.hahaha but aku sukeeeee..sm la kita ms first time.aku siap pesan ngan iman jgn bsr cpt sgt sbb byk baju blom pakai!!! hahaha

pjOyrawks said...

hahahaha!!! xtahan kannn.. aku suke tgk baju tu byk2 drp nnt tgk mcm xckop je..nnt aku salin bj die byk2 kali! heeeee!

zarina said...

yup!! beli byk2 saiz.aku siap ckp "eh baju ni da pakai aritu" korek almari cr bj lain."eh da masam" cpt2 tukar baju!! laki aku geleng kepala!! hahaha..enjoy k!