July 1, 2010

After 6 years

Aku sangat bertuah lahir dlm keluarga aku. Ibu Abah bukan parents biase. Dieorang snggop buat ape je janji anak2 selamat. Aku dah kt penang, sorang. Belum dpt rumah sewa, aku skrg menumpang rumah lecturer lain. Tapi tula, menumpang. Aku suke rumah ni, bilik pon ok. dapat duduk sorang tapi rupa2nya tuan rumah xbagi. Agreement 4 org, ni tibe2 jadi 5 org. Ape la salahnye simpati dgn aku. Nmpaknye kne carik rumah lain, sebelum isnin ni. Hmm.

Ibu Abah dah balik. Dieorg naik bus, sebab nak tinggalkan kete bagi aku pakai=( dieorg xpenah naik bus, dgn keadaan aku ni sanggop dieorg naik bsusah payah. tgk dieorg naik tangga bus, hati aku sedeyh sgt. Ibu Nangis. Abah bmuke sedih. Aku pelok dieorg, peluk kuat2. Aku xnak nangis, xnak dieorg susah hati, tapi xboleh..aku nangis. Nampak abah lambai2 tgn bile bus lalu tepi kete.

I know this is just a temporary feelings, but I do not know how long it will last. 6 thn aku duk dgn ibu abah be3 kt rumah, dgn short notice aku tros kene pegi sini. Aku xready sebenarnya. Tibe2 aku kne tinggalkan semua kat sane. SEMUA. Tapi aku tau, aku kene jugak buat semua ni. Kalu bukan hari ni, one fine day nanti.

Kawan2, nana, ira, pya..aku rindu korang. Bukanla kite jumpe hari2 pon dulu, tapi aku tau kite dekat. Susah mcmane, korang yg tolong. Aku sayang korang. Sahabat dunia akhirat. Korang jage diri elok2 tau, kalu peg utara tolongla dtg jumpe aku.

Kakak, mamat,bae, kbee, ksya, abg amin tlg tgk2 kn ibu abah. blk la tiap2 mnggu. jgn bg dieorg duduk be2 lame sgt. Akak, abah xminom teh tau, kopi je. kalu blk tlong buatkan apple juice ibu utk sarapan.

Ya Allah, bg la aku kuat go thru semua ni skrg.

It makes me feel better to know my fiance is here. Ibu Abah, adik blk nanti k

4 comments:

pya said...

mok...take care..hope things get better, insyaAllah...

::LiYa:: said...

akak!
sedeynye...
jgn la cmtuh...
awal2 je...
nti akak da start kelas,
mesti da bz n tak sedey2 lg...
lya doakan akak kuat keh!
btw,congrats!

dulu lya blaja kat penang...
skang akak da keje kat penang...

dulu lya keje kat kelape sawit...
skang kak ina plak dok sane!

haiihhhhh...bertuko2!

akusedihmoktade said...

mokk.. da 2 mlm tringat kt mok. n tiap2 kali tu mesti akan nanges. bace ni pon air mata aku xbrenti mengalir. i miss you so much mok. come back here pls.. =(

mok jage diri k..if anythg do call me. u noe il always be thre 4 u..

heliocentrism said...

pilu aku weh bace entry ko ni..I guess theres one thing you have to keep in mind kot. Hijrah itu perjuangan & amat2 digalakkan. It hurts at first but soon enough you'll be just fine. InsyaAllah everything will be ok. I wish you all the best, babe. You go gal!